برنامه تغذیه, مقالات و تحقیقات

برنامه غذایی هندوانه طبق محصولات کشاورزنت

برنامه غذایی هندوانه

برنامه غذایی هندوانه

اولین و مهمترین کار در کشت هندوانه انتخاب یک برنامه غذایی مناسب می باشد. هدف از انتخاب برنامه غذایی هندوانه بدست آوردن بالاترین تناژ در واحد سطح و تولید با کیفیت هندوانه میباشد. خواندن این مطلب به شما کشاورزان کمک خواهد کرد تا به بهترین برنامه غذایی مناسب برای کشت هندوانه برسید.

برنامه غذایی هندوانه

⇐⇐⇐خواندن مقاله آموزش کاشت بذر در سینی نشا را از دست ندهید⇒⇒⇒

برای دریافت بهترین برنامه غذایی هندوانه با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682  تماس حاصل فرمایید.

یک هفته بعد از انتقال نشاء به داخل زمین 

در برنامه غذایی هندوانه در این مرحله از آنجا که تازه نشاها وارد محیط باز شده اند، دچار تنش و استرس های محیطی و تغذیه ای خواهدشد. به منظور جلوگیری از تنش و ایجاد استرس به نشاء میبایست از کودهای 20-20-20 و ترکیبات حاوی اسیدهیومیک و فولویک اسید استفاده کنید. این ترکیبات باعث تقویت سیستم ریشه و تنظیم فتوسنتز و بهبود رشد گیاه در مراحل اولیه خواهد شد. 

توصیه کودی ما

ویگورهیوم ، بیو 20 گلد (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه غذایی هندوانه

نحوه مصرف

از کود ویگورهیوم  به میزان 250 گرم در 100 لیتر آب استفاده کنید. این ترکیب را میتوان به صورت روزانه و یا هفتگی روی نشا ها آبیاری نمود. برای تقویت نشاها نیز میتوان از محلول پاشی کود بیو 20 گلد  استفاده نمود. میزان مصرف این کود 2 تا 3 لیتر در هزارلیتر آب می باشد.

برای مشاوره در زمینه تنظیم برنامه غذایی هندوانه با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682  تماس حاصل فرمایید.

20 روز بعد از نشاء

در برنامه غذایی هندوانه بعد از استقرار کامل نشا تقریبا حدود یک هفته بعد از کشت و همزمان با آبیاری مرحله اول، به منظور تقویت سیستم ریشه ای و همچنین محلول سازی و سهولت در استفاده از عناصر موجود در خاک بایست از ترکیبات ریشه زای گوگردی بهره برد. 

توصیه کودی ما

کود سوپر هیبرید (برای تهیه این محصول روی آن کلیک کنید.)

برنامه غذایی هندوانه

نحوه مصرف

از کود سوپر هیبرید یا همان بمب ریشه زایی گوگردی، به میزان 2 تا 5 لیتر در هزار لیتر آب به صورت آبیاری استفاده کنید. این ترکیب شامل 45 درصد گوگردر و 35 درصد فسفر می باشد که جهت افزایش رشد ریشه ها و دارای 15 درصد نیترات امونیوم برای افزایش رشد رویشی است.

برای مشاوره در زمینه کود برای رشد بهتر هندوانه با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682  تماس حاصل فرمایید.

مراحل اولیه ی رشد قبل از گلدهی    

در مراحل اولیه رشدی برای آمادگی بوته برای گلدهی، می بایست سرعت جذب عناصر غذایی و رشد اولیه را بهبود بخشیم. به منظور جذب بهتر عناصر غذایی و تسریع در امر رشد اولیه و تقویت گیاه در مراحل اولیه ی رشدی باید از کودهای حاوی جلبک دریایی استفاده شود. همچنین هورمون های گیاهی محرک گلزایی و رشد زایشی در این مرحله توصیه میشوند.

توصیه کودی ما

ماکسینیم ، یونی گلد (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در برنامه غذایی هندوانه از کود جلبک یونی گلد و یا کود ماکسینیم (عصاره جلبک دریایی به همراه هورمونهای گیاهی محرک گلزایی و رشد زایشی) به میزان یک لیتر در هکتار استفاده کنید.

شروع میوه دهی 

هندوانه در طول میوه دهی، مثل هر دوره دیگر، به سه ماده مفید نیاز دارد. این عناصر شامل نیتروژن، پتاسیم و فسفر است. در این مرحله نیز بایست به منظو رآماده سازی شرایط مساعد برای میوه دهی از کودهای مکمل نیز استفاده نمود. همچنین از اسیدآمینه های تحریک کننده رشد زایشی و گلدهی در کنار عناصر ماکرو استفاده کنید. استفاده از اسیدهای آمینه در شرایط گلدهی باعث افزایش جذب سایر عناصر نیز می شود.

توصیه کودی ما

20-20-20 فرمولایف ، ماسیس ، امینو استارتر ، نیترات کلسیم (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

کود 20-20-20 فرمولایف وارداتی با دارا بودن تمامی عناصر ریزمغذی بسیاری از نیازهای گیاه را تامین می نماید. این محصول با فرمول متعادل خود سرعت رشد، عملکرد و کیفیت محصول را کاملا بهبود می بخشد. این محصول به میزان 2 کیلوگرم در هزارلیتر آب محلول پاشی شود. همچنین برای این مرحله می بایست از کود آمینواستارتر به میزان یک لیتر در هکتار استفاده نمود. در شروع میوه دهی برای جلوگیری از بدشکلی میوه ها باید به صورت مداوم از نیترات کلسیم به میزان 10 کیلوگرم در هکتار استفاده نمائید. فاصله کوددهی باید هر 10 روز یکبار مرتب انجام شود.

برای مشاوره در زمینه کود پتاس برای هندوانه با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682  تماس حاصل فرمایید.

اواسط میوه دهی  

در اواسط میوه دهی امکان کله قندی شدن میوه ها وجود دارد. استفاده منظم از ترکیبات کلسیم از کله قندی شدن هندوانه و پوسیدگی میوه جلوگیری خواهد کرد. همچنین کودهای پتاس بالا برای درشت شدن و کیفیت محصول نهایی در این دوره نیاز است.

توصیه کودی ما

نیترات کلسیم ، کود پتاسیم ۵۲ ،  بیوسکانشیال ۲ ، کوآد ۱۴ ، کود رینو (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

کشت توت فرنگی گلخانه ای

نحوه مصرف

به منظور کیفیت پوست و بازارپسندی هندوانه علاوه بر استفاده از کودهای نیترات کلسیم (به تنهایی 5 تا 15 کیلوگرم به صورت آبیاری) بایستی از کود کواد 14 امکس انگلستان حداقل دوبار در طول میوه دهی استفاده کرد. دراین مرحله نیز بایستی از کود سکانشیال دو به همراه کود هیگرو رینو محصول شرکت اکولوژیک تاریم ترکیه استفاده کرد. این دو محصول باعث افزایش وزن و افزایش حجم میوه های هندوانه خواهد شد. آبیاری کود پتاسیم ۵۲ به میزان  4 تا 6 لیتر در هکتار باعث افزایش میزان تناژ در هکتار خواهد شد. 

برای دریافت کودهای تقویتی هندوانه با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

اواخر میوه دهی و سایز گرفتن

در این مرحله از غذایی هندوانه نیز مانند مرحله قبل استفاده از کودهای پتاس بالا و حاوی کلسیم به منظور درشت شدن میوه ها و افزایش تناژ باید تکرار شود. این محصولات باعث افزایش وزن و افزایش حجم میوه های هندوانه خواهد شد. همچنین آبیاری کودهای پتاس بالا باعث افزایش میزان برداشت در هکتار خواهد شد.

توصیه کودی ما

نیترات کلسیم ، کود پتاسیم ۵۲ ،  بیوسکانشیال ۲ (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه غذایی هندوانه

نحوه مصرف

به منظور کیفیت پوست و بازارپسندی هندوانه علاوه بر استفاده از کودهای نیترات کلسیم بایستی از کود کواد 14 امکس انگلستان حداقل دوبار در طول میوه دهی استفاده کرد. در این مرحله نیز بایستی از کود سکانشیال دو استفاده کرد. این دو محصول باعث افزایش وزن و افزایش حجم میوه های هندوانه خواهد شد. آبیاری کود پتاسیم ۵۲ به میزان 4 تا 6 لیتر در هکتار باعث افزایش میزان تناژ در هکتار خواهد شد.

برای آشنایی با کودهای شیمیایی هندوانه با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

گرد آورنده: شقایق یوسفی، کارشناس ارشد گیاه پزشکی. 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *