برنامه تغذیه, مقالات و تحقیقات

برنامه تغذیه گندم برای افزایش تناژ

برنامه تغذیه گندم برای افزایش تناژ

برنامه تغذیه گندم

خاک بستر اصلی کشت در زراعت می باشد. اجزای تشکیل دهنده خاک و عناصر موجود در آن تاثیر بسیار زیادی روی کاشت و برداشت محصولات کشاورزی می گذارند. خاک به عنوان یک بستر اصلی برای کشت و با هدف افزایش تناژ نقش حیاتی در کشت محصولات زراعی ایفا  می کند. یکی از موارد بسیار مهم در کشت محصولات زراعی عناصر مهم تشکیل دهنده خاک می باشد. کمبود و یا بیش بود هر یک از عناصر تشکیل دهنده خاک باعث کاهش رشد و عدم برداشت مناسب محصولات کشاورزی خواهد شد.

در برنامه تغذیه گندم در ابتدا قبل از کاشت محصول میتوان به عنوان کود پیش از کاشت از کود ماکرو کامل فرموکمپلکس مخصوص گندم استفاده نمود. این محصول دارای تمامی عناصر مورد نیاز گیاه گندم وسایر محصولات زراعی است. فرموکمپلکس دارای 11 درصد نیتروژن 12 درصد فسفر و 18 درصد پتاسیم به همراه عناصر ریزمغذی روی، بر، منگنز، منیزیم است. این محصول علاوه بر تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه خاک را اصلاح کرده و موجب آزاد سازی سایر عناصر از خاک  می شود.

کود فرموکمپلکس به عنوان یک ترکیب تخصصی در کشت گندم و سایر محصولات زراعی نقش مهمی در افزایش تناژ و بهبود دانه بندی و افزایش کیفیت نهایی محصول دارد. استفاده از این محصول علاوه بر افزایش قدرت خاک در تامین نیاز گیاه باعث بهبود ساختار خاک نیز می شود.

برای دریافت بهترین برنامه غذایی گندم با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول کشت و تغذیه گندم
1-بهترین کود برای افزایش تناژ گندم چیست؟

بهترین ترکیب یا بهترین کود برای افزایش تناژ گندم کود کی تی اس می باشد. این ترکیب دارای درصد بالایی گوگرد و درصد بالایی از پتاسیم است که باعث افزایش تناژ در محصولات کشاورزی بخصوص در گندم خواهد شد. برای خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کود کی تی اس بهترین کود برای افزایش تناژ گندم(اینجا کلیک کنید)

2-زمان مصرف کود اوره در گندم دیم چه زمانی می باشد؟

زمان مصرف کود اوره در کشت گندم ابتدای رشد بعد از گذشت حداقل 20 تا35 روز از کاشت محصول و مرحله دوم قبل از پنجه زنی است. اما بهتر است برای افزایش رشد بهتر و بیشتر گندم به همراه کود اوره از ترکیب کود ویگورهیومک برای افزایش رشد ریشه ها استفاده نمود. برای خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کود ویگور هیومیک بهترین کود برای افزایش رشد ریشه و ساقه گندم(اینجا کلیک کنید)

3-قویترین کود مایع گندم چه نام دارد؟

قوی ترین کود مایع برای رشد گندم ترکیب کود بیو20 گلد امکس انگلستان به همراه میکروم سیفو ایتالیا است. ایندو ترکیب با هم تمامی مواد مورد نیاز گیاه را فراهم نموده و رشد بسیاز زیادی به آن میدهند. برای خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کود بیو20 گلد امکس انگلستان قوی ترین کود مایع گندم (اینجا کلیک کنید)

4-بهترین بذرمال گندم دیم چیست؟

رشد و جوانه زنی بذر گدن تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. کود تیسان روت استارت یک ترکیب زیستی و دانش بنیان برای محافظ از بذر گندم در هنگتم جوانه زنی و افزایش رشد می باشد. استفاده از این محصول بسیار آسان می باشد. بدون شک کود تیسان روت استارت بهترین ترکیب برای بذر مال گندم می باشد چراکه دارای اسید هیومیک، فولویک و الجینیک اسید است و 4 عامل مهم زیستی نیز به منظو رافزایش جوانه زنی بذر گندم وبهبود رشد به همراه خود دارد. برای خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

5-اصول کود دهی گندم چیست؟

اصل کود دهی به هر گیاهی داشتن برنامه غذایی منسجم می باشد. بهترین کودها بدون داشتن برنامه منسجم و منظم هیچ تاثیری روی روند رشد گندم نخواهد داشت. در ادامه این مقاله بهترین برنامه غذایی مفصل و دقیق برای کشت گندم شرح داده شده است.

6-بهترین کود تقویت خوشه دهی گندم چه نام دارد؟

برای تقویت و خوشه دهی گندم و برای افزایش طول سنبله بهتر از است ترکیب کود فسفیت کی 100 و یا دی پی 98 امکس انگلستان به همراه میکروم سیفو ایتالیا استفاده نمود. برای خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کود فسفیت کی 100 متخصص تقویت خوشه گندم (اینجا کلیک کنید)

کود دهی گندم قبل از کاشت در برنامه تغذیه گندم

بدین منظور قبل از کاشت محصولات کشاورزی زراعی مانند گندم ابتدا میزان 200 تا 400 کیلوگرم ازکود فرموکمپلکس را بعد از تسطیع و شخم با خاک مخلوط می کنیم. 2 تا 3 روز بعد از کودپاشی میتوانیم عملیات کاشت را شروع کنیم و گندم را کشت کنیم. کود ماکرو کامل فرموکمپلکس متخصص رشد رویشی و افزایش تناژ گندم توانسته نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

کود کامل گندم

تمایز کود فروکمپلکس از سایر محصولات

خب همانطور که میدانیم ترکیبات بسیار زیادی در کشور به عنوان کود پایه پیش از کاشت برای گندم مصرف می شود. این ترکیبات نیز دارای عناصر مورد نیاز گیاه گندم برای تولید بهتر محصول هستند. اما هیچ کدام از این ترکیبات غلظت و تراکم و کیفیت کود فرموکمپلکس را ندارند. چرا که اکثرا کودهای کامل، ترکیبی از کودهای بی کیفیت بوده که صورت تکی عرضه نخواهند شد.

اما چرا کود فرموکمپلکس …!؟؟
ترکیبی از تمامی کودها در یک سبد

متخصصان در طراحی این محصول سعی کرده اند که تمامی نیاز گیاه را برطرف کنند. پس به همین دلیل بعد از استفاده از کود فرموکمپلکس دیگر نیازی به سایر کودهای پایه مانند اوره،سوپرفسفات و پتاس نیست.

فرموکمپلکس از بهترین منابع ساخته شده است!!

فرموکمپلکس از بهترین منابع نیتروژن، فسفر و پتاسیم و عناصر ریزمغذی ساخته شده است. وجود ترکیبات ریزمغذی مهم و کارآمد در این کود ویژگی متمایز این محصول است. یکی از موارد بسیار مهم در فرموکمپلکس درصد واقعی عناصر غذایی است. خیلی از کود های کامل موجود در بازار فاقد درصد واقعی بوده، به عنوان مثال روی محصول ذکر شده حاوی 25 درصد فسفر ولی در نتایج تجزیه و آزمایش درصد واقعی بسیار کمتر می باشد.

قابلیت اصلاح کنندگی خاک و آزادسازی عناصر

فرموکمپلکس دارای 21 درصد گوگرد می باشد. درصد متعادل گوگرد در این محصول بلافاصله وارد عمل شده و بصورت اسید سولفوریک در آمده و باعث آزاد سازی عناصر خاک و افزایش اسیدیته خاک خواهد شد. از آنجاکه بیشتر خاک های ایران آهکی هستند این محصول بهترین گزینه برای تغذیه گندم و اصلاح بافت خاک است.

استفاده آسان و چند منظوره

به عنوان مثال این محصول بدلیل آزاد سازی تدریجی عناصر موجود، در طی فصل رویشی به صورت کامل گیاه شما را تامین می کند. ترکیبی که هم برای درختان هم برای گیاهان زراعی و هم برای گلخانه ها قابل استفاده است.  در واقع درصد خاص و فرمولاسیون پیشرفته در کود فرموکمپلکس توانایی بالایی به آن برای سازگاری با انواع گیاهان را داده است.

نکته مهم و کاربردی

بدلیل فرمولاسیون با کیفیت این محصول قابل استفاده حتی در طی دوره کاشت تا برداشت نیز است. کود فرموکمپلکس براحتی با سایر کودهای شیمیایی ماننده اوره، سوپرفسفات تریپل و کلرور پتاس مخلوط شده و قابل استفاده بصورت سرک نیز می باشد.

برای آشنایی با بهترین کود برای افزایش تناژ گندم با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

کاشت بذر گندم

مهمترین مرحله در کشت یک محصول، کاشت بذر با قوه نامیه بالا و فاقد عوامل بیماری است. بذرها محل تجمع عوامل بیماری زا هستند. چراکه اکثرا عوامل بیماری توانایی نفوذ به درون بافت بذر را نداشته و به همین دلیل روی پوسته بذر منتظر ظهور جوانه های جوان می باشند. امروزه استفاده از محصولات مختلف جهت ضد عفونی و تقویت قوه نامه بذر در دنیا متداول شده است. ترکیبات مختلف که هر کدام به هر نحوی باعث بهبود جوانه زنی و جلوگیری از ورود سایر عوامل بیماری زا می شوند.

ترکیبی که در این مقاله معرفی میکنیم بصورت عملی و صد درصد، هم باعث افزایش جوانه زنی بذر شده و هم عوامل بیماری زای بذر را کنترل و پاکسازی می کند. کود زیستی تیسان روت استارت یک مکمل ارگانیک بر پایه عوامل زیستی زنده با پایداری بالا است. این محصول دارای 4 عامل زیستی مهم بوده که با ریشه برهمکنش داده و علاوه بر محافظت از ریشه ها و بذر ها، باعث آزاد سازی عناصر خاک و تسهیل جذب سایر عناصر غذایی در خاک می شوند.

برنامه تغذیه گندم برای افزایش تناژ

کود زیستی روت استارت

کود تیسان بهترین بذر مال گندم

ترکیب کود تیسان روت استارت به عنوان یک محصول جهت افزایش رشد ریشه و بهبود ریشه زایی در خاک مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بذر گندم میزبان عوامل بیماری زای زیادی بوده که عوامل زیستی موجود در کود تیسان توانایی پاکسازی این عوامل بیماری زا را به خوبی دارند. بعد از بذر مال گندم با این محصول رشد جوانه ها چندین برابر شده و همچنین وجود عوامل زیستی تیسان روت استارت در طی فصل رویشی باعث جلوگیری از بیماری های ریشه ای و خاک زی گندم می شود.

برای آشنایی با قوی ترین کود مایع گندم با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

ویژگی اصلی کود تیسان روت استارت

ویژگی اصلی این محصول پایداری بالای آن در خاک می باشد. عوامل زیستی زنده در این محصول در خاک تکثیر شده و علاوه بر کشت گندم افزایش رشد و تناژ و جوانه زنی محصولات بعدی را نیز در خاک تضمین می کنند.

یکی از مهمترین ویژگی های کود تیسان آزاد سازی عناصر خاک می باشد. وجود مقادیر بالای عناصر غذایی در خاک و عدم آزادسازی آنها بزرگترین مشکل ما در ایران عزیز و بخصوص در خاک های قلیایی است. عوامل زیستی و باکتری های مفید در این محصول، فسفر موجود در خاک را به صورت محلول در آورده و در اختیار گیاه قرار می دهند.

افزایش ریشه ها تا دو برابر= افزایش تناژ گندم

تیسان با افزایش رشد ریشه ها و آماده سازی بستر برای رشد بهتر آن ها در نهایت باعث افزایش تناژ در کشت گندم و سایر محصولات زراعی خواهد شد. کود تیسان روت استارت یک سبد کامل برای افزایش رشد ریشه و رشد بهتر گیاهچه گندم در ابتدای شروع رشد می باشد. آزاد سازی نیتروژن و تبدیل فسفر خاک به فسفر محلول و در نهایت محافظت از ساختار ریشه ها و افزایش رشد آن ها در نهایت باعث افزایش کیفیت محصول و افزای تناژ خواهد شد.

نحوه استفاده از بذر مال گندم

بدین منظور ابتدا یک لیتر کود تیسان روت استارت را با 90 تا 100 لیتر آب حل نموده و روی بذرهای اسپری می نماییم. عوامل زیستی مفید جای عوامل بیماری زا را در روی پوسته بذر خواهند گرفت و به همین شکل جوانه زنی بذر ها تضمین خواهد شد.

برای آموزش و یادگیری اصول کود دهی گندم با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

مرحله اول – ابتدای جوانه زنی گندم

تغذیه گیاهان در مراحل ابتدایی رشد بسیار مهم می باشد. عناصر ماکرو و میکرو هر کدام دارای تاثیر متفاوتی روی رشد گیاهان هستند. در مراحل ابتدایی رشد ریشه ها و ایجاد شبکه ریشه ای قوی برای دریافت مواد غذایی از خاک و تغذیه بوته ها حائز اهمیت است. به منظور افزایش رشد ریشه ها و برای افزایش جذب مواد غذایی از خاک در این مرحله استفاده از کود ویگورهیوم حاوی 80 درصد هیومات پتاسیم توصیه می شود.

ویگورهیوم ترکیب بسیار قدرتمند بر پایه مواد آلی هوموس خاک می باشد. این ترکیب قدرت رشد ریشه ها را بالا برده و به تغذیه آنها می پردازد. ترکیب کود ویگورهیوم دارای 85 درصد ماده آلی و یا همان هیومیک اسید است.

هیومیک اسید (جادوی سیاه ریشه زایی)

مصرف هیومیک اسید امروزه به عنوان یک ماده پر ارزش برای تقویت ریشه ها عملا اتفاق افتاده است. اما نکته مهم مانند سایر کودها کیفیت نوع هیومیک اسید می باشد. اکثر شرکت های توزیع کننده هیومیک اسید تنها درصدی از این ماده ارزشمند را به صورت محلول و با درصد پایین در اختیار شما قرار می دهند. حال آنکه استفاده از این محصول با درصد واقعی رشد بسیار زیادی به محصولات کشاورزی می دهد.

برنامه تغذیه گندم برای افزایش تناژ
ویژگی اصلی کود ویگورهیوم

کود ویگور هیوم دارای خلوص 80 درصد می باشد. مقدار بالای هیومیک اسید در این محصول نسبت به محصولات مشابه و همچنین دارا بودن پتاسیم و فولویک اسید، این محصول را علاوه در کیفیت، در کمیت نیز برتری می بخشد. ویگور هیوم از بهترین منابع اسید هیومیک تهیه شده است. شدت رشد ریشه هایی که توسط ویگور هیوم تغذیه شده اند بخصوص در گندم اصلا قابل مقایسه نیست. تامین عناصر مورد نیاز گیاه، آزاد سازی عناصر و تنظیم اسیدیته خاک از وظایف دیگر این محصول در ابتدای رشد گندم می باشد.

برای آشنایی با بهترین کود تقویتی خوشه گندم با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

نحوه استفاده از کود ویگورهیوم برای گندم

برای استفاده از این محصول به مقدار یک تا دو کیلوگرم در هکتار به صورت آب آبیاری مورد استفاده قرار میگیرد. ویگورهیوم قابل اختلاط با کود اوره شیمیایی نیز می باشد.

قبل از پنجه زنی

یکی از مهمترین مراحل رشد در گیاه گندم، مرحله پنجه زنی است. منتها قبل از شروع این مرحله بایستی عناصر لازم در این زمینه را برای گیاه فراهم نمود. یکی از بهترین و کارآمد ترین عناصر عنصر روی و نیتروژن است. عنصر روی بشدت پنجه زنی را در غلات تحت تاثیر قرار می دهد. نیتروژن باعث تغذیه پنجه های جدید شده و در کل نیتروژن عنصر حیاتی در چرخه تقسیم سلولی است. برای این منظور در ابتدای مراحل رشد گیاه می بایست از کود بیو 20 گلد امکس انگلستان به همراه جلبک دریایی آسکوفر و ریزمغذی میکروم استفاده نمود. حال در این مقاله به بررسی کارایی و ویژگی های این سه محصول مهم می پردازیم.

کمپلکس کامل گندم

کود بیو 20 گلد امکس انگلستان یک ترکیب بی نظیر با فرمول خاصی و کیفیت استثنایی است. نزدیک بیش از 20 سال از عرضه این محصولات در سطح جهان میگذرد ولی همچنان برای محصولات امکس جایگزینی نیست. این محصول با دارای بودن تمامی عناصر مورد نیاز گیاه مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر ریزمغذی تاثیر زیادی روی رشد رویشی خواهد گذاشت. فرمول استثنایی این کود دارای هیومیک اسید، اسید امینه و عصاره جلبک دریایی است.

میکروم کمپلکس ریزمغذی گندم

میکروم محصول شرکت سیفو ایتالیاست. کمپلکس کاملی از عناصر ریزمغذی خصوص آهن و روی و منیزیم که بشدت روی پنجه زنی تاثیر می گذارند. بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که ترکیب میکروم به همراه بیو 20 گلد امکس انگلستان مصرف شود. دلیل این موضوع آن است که هر چه درصد ریزمغذی ها بالاتر باشد جذب سایر عناصر غذایی نیز افزایش می یابد. سبزینگی و پنجه زنی در گیاه گندم بشدت تحت تاثیر آهن و روی هستند. میکروم همچنین با دارا بودن 32 درصد گوگرد انیدریک باعث افزایش شادابی گیاه خواهد شد.

برنامه تغذیه گندم برای افزایش تناژ

کود جلبک دریایی آسکوفر انگلیس

متخصص رشد رویشی گندم (جلبک دریایی آسکوفر انگلیس)

جلبک هایی دریایی باعث افزایش رشد رویشی و بهبود سبزینگی در گیاه می شوند. کود جلبک دریایی آسکوفر دارای بالاترین درصد خلوص ماده تشکیل شده از عصاره جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوسوم می باشد. استفاده از این محصول در قبل از پنجه زنی به همراه محصولات ذکر شده به رشد بهتر پنجه ها کمک  می کند.

مرحله مهم پنجه زنی در برنامه تغذیه گندم

استفاده از ترکیبات تخصصی در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. رشد پنجه ها تحت تاثیر روی و سایر عناصر ریزمغذی می باشد. عنصر روی باعث تولید هورمون اکسین در انتهای جوانه های جوان شده و رشد آنها را افزایش می دهند. در کنار عنصر روی ترکیب آهن نیز بلافاصله باعث افزایش فتوسنتز و افزایش میزان کلروفیل در گیاه گندم و در نتیجه افزایش سبزینگی در آن خواهد شد. به علاوه استفاده از کودهای 202020 در این مرحله باعث افزایش پنجه زنی و تغذیه پنجه های جدید خواهد شد.

بهترین ترکیبات عنصر روی جهت مصرف در گندم

کودهای کلانه به صورت اختصاصی بهترین ترکیبات جهت تامین نیاز روی در گیاه زراعی بخصوص گندم است. بهترین این محصولات کود کلات روی فرمولایف 15 درصد EDTA و یا کود کلات روی 37 درصد نوتریویم می باشد. اگرچه فرمول این دو محصول کاملا متفاوت است اما هر دو با اثر فوق العاده خود باعث افزایش پنجه زنی و تغذیه پنجه ها خواهند شد.

نکته مهم : در این مرحله استفاده از کود روی به همراه بر و اسید آمینه باعث افزایش سرعت جذب عناصر و بهبود تغذیه پنجه ها خواهد شد. بدین منظور از کود روی 15 درصد EDTA فرمولایف به همراه کود بیوکسی بر مافا اسپانیا و اسید آمینه مگامینا میتوان استفاده نمود.

کود کلات روی فرمولایف

کود کلات روی فرمولایف

ساقه دهی

بعد از پنجه زنی گندم وارد مرحله ساقه دهی می شود. ساقه پایه اصلی نگه دارنده گیاه می باشد و محل اصلی تبادلات گیاهی از ریشه به برگ و خوشه ها است. استحکام و تراکم ساقه ها در گیاهان زراعی از ورس و خوابیدگی جلوگیری می کند. عناصر مهم در این مرحله شامل عنصر پتاسیم، سیلیس و روی است. تامین نیاز گیاه به این سه عنصر مهم باعث داشتن ساقه هایی با کیفیت خواهد شد.

سیلیمون متخصص ساقه گندم

ترکیب سیلیس و پتاس یا همان سیلیکات پتاسیم امروزه در کشاورزی به صورت ویژه توسط کشاورزان مصرف می شود. برهمکنش این دو عنصر در گیاه در پایان باعث داشتن ساقه های مستحکم و همچنین کاهش بیماری های قارچی خواهد شد. سیلیس به عنوان سد دفاعی لایه ای روی برگ و ساقه تشکیل داده که باعث افزایش استحکام دیواره سلولی در سلول های گیاهی می شود.

کود سیلیمون ترکیب متعادل با جذب بسیار بالاست که توسط سلول های گیاهی بخوبی جذب و در گیاه انتقال داده می شود. استفاده از این ترکیب در نهایت باعث افزایش تناژ در محصول نهایی خواهد شد.

افزایش قطر ساقه و تناژ در کشت گندم

به غیر از سیلیس و پتاس ترکیبات دیگری نیز وجود دارد که باعث بهبود رشد ساقه و افزایش تناژ می شود. کود سیفامین بی کا محصول شرکت سیفو ایتالیا یکی از این ترکیبات است که تاثیر زیادی روی رشد ساقه ها می گذارد. سیفامین بی کا با دارا بودن آنزیم های خاص قطر ساقه را تحت تاثیر قرار می دهد. سیفامین بی کا همچنین دارای منبع ازت جانوری بوده که رشد گندم را در مرحله ساقه همزمان افزایش می دهد.

کود سیفامین بی کا

کود سیفامین بی کا

ریکاوری محصول گندم

یکی از موارد مهم در برنامه تغذیه گندم، تغذیه و ریکاوری گیاه در ادامه رشد و در مرحله ی ساقه دهی است. در این مرحله گیاه گندم به تمامی عناصر پرمصرف و کم مصرف مانند نیتروژن،فسفر، پتاسیم نیازمند است. بدین منظور در صورتیکه گندم بصورت آبی کشت شده باشد در این مرحله میتوان از کود کامل ریکاوری محصول شرکت سوپر مکس ایتالیا استفاده نمود. کود ریکاوری محصولی برپایه مواد آلی و سرشار از آمینواسید وهیومیک اسید و فعال کننده های گیاه می باشد.ترکیب ریکاوری محصول قدرتمند در بازگرداندن گیاهان آسیب دیده و احیا مجدد آنهاست. این محصول در گیاهان غیر آسیب دیده نیز سبب افزایش رشد و شادابی شده و گیاه را در برابر استرس های احتمالی محافظت خواهد نمود.

اما در صورتیکه گندم شما دیم می باشد میبایست از کود بیو 20 گلد امکس انگلستان به همراه کود سکانشیال 2 امکس به صورت محصول پاشی و یا از کود چیتا گلد به همراه تایتانیک استفاده شود. تا نیاز های غذایی گندم در این مرحله تامین گردد.

کود ریکاوری بازگشت به اوج

کود ریکاوری بازگشت به اوج

قبل از خوشه دهی

گرده افشانی در گیاهان تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار دارد. استرس های محیطی، کمبود عناصر غذایی، کاهش یا افزایش شدید دما باعث کاهش گرده افشانی در گیاهان می شود. یکی از مواردی که باعث افزایش گرده افشانی و افزایش تعداد سنبله ها می شود، استفاده از اسیدهای آمینه و ترکیبات محرک رشد دارای هورمون های گیاهی است. فسفر، روی و بر نیز نقش بسزایی در مرحله گلدهی در گیاهان مختلف دارند.

در این مرحله به منظور آماده سازی گیاه و افزایش طول خوشه ها و تعداد سنبله ها از کود اپتیمار محصول شرکت مافا اسپانیا به همراه آمینولایف بایستی استفاده نمود. اپتیمار ترکیبی برا پایه فسفر و پتاسیم همراه با تمامی عناصر ریزمغذی مغذی گیاه باعث بهبود روند گلدهی و کاهش استرس های محیطی از گیاه می شود. استفاده از ترکیب کودهای کلات روی فرمولایف 15 درصد به همراه بیوکسی بر مافا اسپانیا تاثیر بسیار زیادی روی رشد خوشه و افزایش سنبله خواهد گذاشت.

کود اپتیمار مافا اسپانیا

کود اپتیمار مافا اسپانیا

ویژگی مهم کود اپتیمار مافا اسپانیا

کود اپتیمار مافا اسپانیا  فعال کننده ای است که از عصاره جلبک های دریایی آسکوفیلیوم نودوسوم تشکیل شده است و دارای مواد مغذی برای گیاهان می باشد. همچنین دارای غلظت کمی از موادی همچون سیتوکینین می باشد که برای رشد گیاه موثر است. این محصول حاوی گروه های متابولیکی است که فعالیت آنزیمی و متابولیکی گیاهان را افزایش داده و به روند رشد کمک می کند و همچنین باعث برداشت محصولاتی با کیفیت و عالی و بزرگتر می شود.

کود تایتانیک درشت کننده میوه

خوشه دهی و پر شدن دانه ها

در مرحله خوشه دهی ترکیبات دارای عناصر فسفر و پتاسیم و روی دارای اهمیت فراوانی می باشد. فسفر و پتاسیم به عنوان دو عنصر پر کننده دانه ها و افزایش تناژ و روی به عنوان عنصر نگه دارنده و افزایش دهنده طول خوشه در این مرحله می باشد. پتاسیم به منظور افزایش فعالیت کانال های یونی و فسفر به عنوان عامل اصلی موجود در اکثر پیوندهای گیاه، نقش اساسی در میزان تناژ در گندم را دارند.

تایتانیک، کی تی اس، سکانشیال 2 امکس انگلستان (بهترین کود پتاس برای گندم)

سه ترکیب فوق دارای درصد بالایی از عناصر مورد نیاز در زمان خوشه دهی گندم هستند. سکانشیال 2 امکس انگلستان دارای 40 درصد پتاسیم و 20 درصد فسفر و عناصر ریزمغذی یک ترکیب مناسب جهت افزایش تناژ در محصولات کشاورزی بخصوص گندم است.

تایتانیک ترکیبی بر پایه فسفر و پتاسیم و عصاره جلبک دریایی می باشد. ترکیبات آلی موجود در این محصول باعث شده تا نسبت به بقیه محصولات درصد پتاسیم قابل جذب بیشتری را دارا باشد.

کود کی تی اس مکمل کودی بر پایه 62 درصد دی گوگرد تری اکسید و همچنین 36 درصد پتاسیم است. این محصول علاوه بر تامین پتاسیم و افزایش تناژ دارای خاصیت قارچکشی نیز می باشد. گوگرد در بسیاری از فرایندهای متابولیکی گیاهی نقش داشته و به عنوان یک عنصر حیاتی در گیاه محسوب می شود.

در صورتیکه کشت به صورت آبی باشد، قبل از استفاده از کودهای محلول پاشی فوق میتوان از سولفات پتاسیم فرمولایف به میزان 5-10 کیلوگرم در هکتار به صورت آب آبیاری استفاده نمود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *