برنامه تغذیه

برنامه کودی کیوی

برنامه کودی کیوی

اولین و مهمترین کار در مدیریت باغ کیوی انتخاب یک برنامه کودی مناسب می باشد. هدف از انتخاب برنامه کودی کیوی بدست آوردن بالاترین تناژ در واحد سطح و تولید با کیفیت میوه میباشد. خواندن این مطلب به شما کشاورزان کمک خواهد کرد تا به بهترین برنامه کودی مناسب برای مدیریت باغ کیوی برسید. برای رسیدن به بهترین کیفیت و سایز در میوه کیوی باید یک برنامه غذایی منظم و مدون اجرا نمود. استفاده از هورمون ها و کودهای محلول پاشی و یا ابیاری بهترین راه برای افزایش سایز در میوه کیوی است.

 سه محصول پر کاربرد برای داشتن تناژ بیشتر و میوه های درشت تر در باغات کیوی 
سینرگون 2000 سیفو ایتالیا (برای خرید این محصول کلیک کنید)
  • جلوگیری از ریزش گل و بار در ابتدای فصل 
  • رشد بهتر جوانه ها و میوه ها 
آموزش کاشت بذر
بیولایت سیفو ایتالیا (برای خرید این محصول کلیک کنید)
  • افزایش سایز میوه ها و همزمان بهبود کیفیت میوه ها 

برنامه غذایی پسته

ست 46 گرین سیفو ایتالیا (برای خرید این محصول کلیک کنید)
  • برداشت یکنواخت و افزایش سایز میوه ها 
  • یکسان سازی رشد میوه ها و ایجاد همرسی بیشتر 
  • افزایش رسیدگی میوه ها 
کود ست 46 سیفو

کود ست 46 سیفو

برای دریافت بهترین برنامه کودی کیوی با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

برنامه کودی کیوی

 چالکود

در برنامه کودی کیوی به منظور تقویت خاک و  تقویت گیاه در فصل زمستان از کود های فسفات200 گرم  و پتاس 150 گرم  و ازت 50 گرم به همراه  کود های پوسیده دامی و گوگرد به ازای هر درخت  با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود. برای افزایش کیفیت کود دهی و همچنین صرفه جویی و سهولت استفاده میتوان از کود کمپلکس پلاس نیز استفاده نمود. کمپلکس پلاس یک کود کامل گوگردی بوده با دارا بودن تمامی عناصر مورد نیاز گیاه ترکیب مناسبی را جهت چالکود برای گیاه مهیا می نماید.

روش چالکود

برای انجام چالکود روش های متعددی ذکر شده است. اما ساده ترین روش پخش کردن کود مورد نیاز در سطح خاک و سپس با استفاده از دستگاه خاکورزی کود را در عمق 10 -30 سانتی متری زمین قرار می دهیم.

برای اطلاع از روش های چاکود پیشنهاد میکنیم مقاله

توصیه کودی در این مرحله

کود کمپلکس پلاس جنوبگان، کود فرموکمپلکس فرمولایف

توضیحات

کمپلکس پلاس  و فرموکمپلکس یک کود کامل گوگردی بوده با دارا بودن تمامی عناصر مورد نیاز گیاه ترکیب مناسبی را جهت چالکود برای گیاه مهیا می نماید.میزان و نحوه استفاده از این کودها بسته به سن درخت و ازمون خاک خواهد داشت. ولی در حالت عمومی مقدار 250 تا 500 گرم به ازای هر درخت مورد نیاز است.

برای آشنایی با بهترین کود کیوی با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

برنامه کودی کیوی
باز شدن جوانه ها

شروع فصل در تمامی گیاهان ممکن است با کمبودهای غذایی مواجه باشد. کمبود عناصری مانند بر، روی و نیتروژن در فصل بهار و ناکافی بودن انرژی درخت همه باعث ریزش گل ها و یا عدم تلقیح آن ها خواهد شد. استفاده از ترکیبات و کودها در هنگام باز شدن جوانه ها باعث افزایش قدرت شکوفه دهی می شود.

توصیه کودی در این مرحله:

فروت ست میکرولیک، آمینوگان، سینرگون2000

توضیحات

زمان استفاده از فروت ست در درختان کیوی در فصل بهار زمان باز شدن 20 درصد جوانه ها می باشد. در این مرحله با استفاده از این کود میتوان انرژی مورد نیاز درختان را فراهم نمود. همچنین استفاده همزمان از کود فروت ست به همراه آمینوگان

زمان تشکیل برگ

برگ ها در گیاهان وظیفه اصلی فتوسنتز و تولید قند را بر عهده دارند. افزایش سطح برگ در درختان کیوی برابر است با افزایش میزان برداشت و سایز محصولات کشاورزی. در برنامه کودی کیوی در این مرحله به منظور افزایش قدرت جوانه زنی جوانه ها و افزایش میزان رشد برگ ها  از کود بیو 20 گلد امکس انگلستان به همراه کود میکروم سیفو ایتالیا استفاده نمود.

برای آشنایی با بهترین برنامه کودی برای رشد کیوی با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

توصیه کودی در این مرحله :

بیو20 گلد امکس ، کود میکروم سیفو ایتالیا

 گلدهی

افزایش گلدهی و جلوگیری از ریزش انها یکی از مراحل مهم در برنامه غذایی کیوی است. در مرحله قبل با افزایش سطح و تعداد برگ انرژی مورد نیاز برای افزایش تعداد گل ها فراهم گردید. دقت کنید که هر مرحله از برنامه غذایی مکمل برنامه قبلی بوده و هر مرحله باید به درستی انجام شود. در برنامه کودی کیوی در مرحله ی گلدهی به منظور تامین تمامی عناصر و مواد مورد نیاز گیاه و جلوگیری از هرگونه تنش از دکتولیف آمینو استارتر به میزان 2 لیتر در هزار به صورت محلول پاشی استفاده شود.

بهترین کود برای کیوی چیست؟(اینجا کلیک کنید)

توصیه کودی در این مرحله:

دکتولیف آمینو استارتر، ویگورهیوم 80 %

زمان تشکیل میوه

در برنامه کودی کیوی در این مرحله به منظور افزایش رشد و جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش محیطی و تغذیه ای به گیاه و به منظور تکمیل فرایند تغذیه از کود آهن گرین ویت وارداتی به میزان 2-3 کیلوگرم در هکتاربه صورت آبیاری استفاده شود. بعد از این مرحله میبایست از کودبیولایت سیفو ایتالیا به همراه کود 36-12-12 فرمولایف برای افزایش سایز میوه و یکدست شدن و هم رسی میوه استفاده نمود.

برای آشنایی با کود افزایش باردهی کیوی با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

توصیه کودی در این مرحله:

آهن گرین ویت ، کود بیولایت سیفو ایتالیا، کود 36-12-12 فرمولایف

برنامه کودی کیوی
زمان رشد میوه

کیوی در طول دوره میوه دهی نیازمند یک کمپلکس کامل از مواد کودی میباشد. در برنامه کودی کیوی در این مرحله نیز بایست به منظور آماده سازی شرایط مساعد برای افزایش رشد میوه  و میوه دهی  از کودهای مکمل حاوی عناصر جلبک دریایی  نیز باید استفاده نمود.برای این مورد نیز می بایست از کود جلبک دریایی یونی گلد به میزان 500 گرم درهزار به همراه کود کا 52 سوپرمکس به میزان 2 لیتر در هزار استفاده نمود. در این مرحله نیز میبایست برای افزایش سایز میوه ها از کود سولفات پتاسیم فرمولایف به میزان 10-25 کیلوگرم در هکتار به صورت آبیاری استفاده نمود.

توصیه کودی در این مرحله:

جلبک یونی گلد، کا 52 سوپرمکس ، سولفات پتاسیم فرمولایف

 

زمان درشت شدن میوه

در برنامه کودی کیوی استفاده از سکانشیال 2 امکس، بیولایت، انرژیل 100 سیفو ایتالیا استفاده نمود. استفاده از این ترکیبات کودی باعث افزایش سایز و زودرسی در میوه کیوی خواهد شد.

توصیه کودی در این مرحله:

کود سکانشیال 2 امکس، بیولایت، انرژیل 100 سیفو ایتالیا

برای آشنایی با کود درشت شدن کیوی با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

گرد آورنده : شهریار رضایی، کارشناس گیاه پزشکی.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “برنامه کودی کیوی

  1. مسعودیاوری گفت:

    مطالب مفید بود

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      خاهش میکنم ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *