برنامه تغذیه

برنامه کودی هویج

برنامه غذایی هویج

برنامه کودی هویج

قبل از کاشت

در برنامه کودی هویج به منظور تقویت خاک و آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت گیاه هویچ از کود های فسفات و پتاس و کود های پوسیده دامی و گوگرد قبل از کاشت  با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود.

توصیه کودی ما

کود کمپلکس پلاس  ، کود مرغی پلت ۴-۳-۴ ارگومیکس (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه غذایی سیب زمینی

توضیحات مصرف

کود ماکروکامل کمپلکس پلاس بهترین کود پیش رویشی است. این ترکیب بسیار کامل و با کیفیت برای استفاده به صورت پیش کاشت و پس کاشت و به صورت چالکود برای انواع درختان و گیاهان زراعی می باشد. این محصول با دارا بودن مقدار زیادی گوگرد علاوه بر تقویت گیاه باعث اصلاح بافت خاک شده و ترکیبات و عناصر مفید در خاک را آزاد می کند. میزان مصرف در هکتار به صورت پاشش سطحی بر روی خاک 150 تا 200 کیلوگرم در هکتار است. بعد از استفاده از این محصول کند رهش با کیفیت دیگر نیاز به استفاده از سایر ترکیبات و کودهای شیمیایی نیست.

در برنامه کودی هویج قبل از کاشت همچنین میتوان به جای کود ماکروکامل از کود مرغی پلت ۴-۳-۴ ارگومیکس استفاده کرد. از این کود می بایست به میزان 700 تا 1000 کیلوگرم در هکتار به صورت پاششی استفاده شود و سپس عملیات خاک ورزی صورت گیرد. 

برای مشاوره در زمینه برنامه کودی هویج با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

مرحله دو برگی

در برنامه کودی هویج در این مرحله باید رشد ریشه و اندام های هوایی تقویت شود. لذا میبایست از کودهای حاوی اسید هیومیک و ماکرو(NPK) با درصد فسفر بالا استفاده شود. به منظور افزایش رشد ریشه ای گیاه و تنظیم فتوسنتز در ابتدای امر برگ دهی از کود NPK فسفر بالا استفاده کنید.

توصیه کودی ما

کود هیومیک اسید ویگورهیوم ، کود NPKفسفر بالا 10-52-10 ، کود محرک رشد بیو۲۰ گلد امکس (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه تغذیه هویچ
توضیحات مصرف

از کود محرک رشد بیو۲۰ گلد امکس به میزان 2 لیتر در هزارلیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده کنید. این کود دارای 28% عصاره جلبک دریایی و انواعی از هورمون های رشد (اکسین، جیبرلین، سیتوکینین)، آمینواسید، هیومیک اسید و تمامی عناصر ریزمغذی(روی، آهن، منگنز، مولیبدن، منیزیم و غیره) می باشد. این ترکیب یک محرک رشد رویشی و افزایش دهنده رشد ریشه بوده که گیاه را در برابر هر نوع استرس محیطی مقاوم می کند.

در برنامه کودی هویج همچنین میتوان 1 کیلوگرم از اسید هیومیک 80% ویگورهیوم و 5 تا 10 کیلوگرم کود NPK 10-52-10 به صورت آبیاری (غرقابی-بارانی) در هر هکتار استفاده کنید. کود ویگورهیوم باعث تقویت فعالیت میکرو ارگانیسم‌های خاک، افزایش جذب مواد غذایی توسط ریشه‌ها، افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی عناصر غذایی خاک، بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک می شود.

برای مشاوره در زمینه کشت هویج با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

بهترین کود برای درشت شدن هویج چیست؟(اینجا کلیک کنید)

مرحله چند برگی

در این مرحله از برنامه کودی هویج به منظور افزایش رشد و جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش محیطی و تغذیه ای به گیاه از کمپلکس های ریزمغذی به همراه آمینواسید استفاده شود.

توصیه کودی ما

 کود ریزمغذی میکروم ،یونی گلد ، 20-20-20 فرمولایف ، فنیکس سیلور  (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه کودی هویچ
توضیحات مصرف

در این مرحله 2تا3 کیلوگرم 20-20-20 فرمولایف به همراه 1 تا 2 لیتر از کود فنیکس سیلور و یا 500گرم از کود تقویتی یونی گلد به همراه یک کیلوگرم از کود ریزمغذی میکروم در هزارلیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده کرد.

برای مشاوره در زمینه کشت هویج با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

بهترین کود تقویتی هویج چیست؟(اینجا کلیک کنید)

زمان غده زنی

زمان تشکیل غده، کوددهی با ترکیبات فسفر موجب افزایش تعداد غده ها، توسعه ریشه و اندام هوایی، تامین انرژی کافی برای فرایندهای جذب و انتقال سایر عناصر غذایی میشود. همچنین پتاسیم برای بهبود روابط آبی گیاه و تنظـیم غلظت عناصر غذایی در داخل گیاه که برای تنظیم روزنه ها ضـروری اسـت مـی گـردد. این عنصر به انتقال کربوهیدرات ها از برگ به غده کمک می کند.

توصیه کودی ما

سوپرهیبرید ، فسفیت پتاسیم 100، ، کود پتاسیم 52 درصد (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

از بمب ریشه زایی سوپرهیبرید به میزان 2 تا 5 لیتر بدون اختلاط با دیگر ترکیبات به صورت آبیاری استفاده کنید. این محصول ترکیبی بی نظیر از گوگرد، فسفر و نیتروژن، افزایش دهنده رشد ریشه و بهترین مکمل برای رشد در ابتدای فصل، با خاصیت قارچکشی و باکتری کشی، اصلاح کننده PH آب و بافت خاک می باشد.

محصول تقویتی و قارچکش فسفیت پتاسیم 100 را می توان به میزان 2 تا 1 لیتر در هکتار استفاده کرد. کود فسفیت پتاسیم مقاوم کننده و قارچکش ترکیبی متفاوت برای مقاوم سازی گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی می باشد. کود فسفیت پتاسیم مقاوم کننده و قارچکش قابلیت جابجایی در آوند های گیاه داشته که به همین دلیل باعث از بین رفتن عوامل بیماری زا در گیاه می شود.

برای مشاوره در زمینه برنامه کوددهی هویج با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

افزایش سایز غده ها

برای افزایش اندازه غده ها در این مرحله همچنان نیاز به استفاده از کودهای پتاسیمی می باشد.

توصیه کودی ما

کود سولوپتاس 52 درصد ، پتاسیم 52 (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

کود پتاس بالا یا سولوپتاس 52 درصد پتاسیم مورد نیاز گیاه را تامین می نماید. از این کود می توانید 8 تا 10 لیتر به صورت آبیاری در هکتار استفاده کنید. پتاسیم در فعال سازی بسیاری از آنزیم ها نقش اساسی دارد. این عنصر به طور قابل ملاحظه ای در بافت میوه تجمع پیدا کرده و رشد و کیفیت محصول را به شدت افزایش می دهد. پتاسیم موجود در کود پتاسیم سولفات 52 درصد توانایی برگ ها را در نگهداری آب افزایش داده و با تنظیم روزنه های سطح برگ از تعریق بیش از حد گیاه جلوگیری می نماید.

در این مرحله میتوانید از کود پتاسیم 52 درصد به میزان 2 تا 3 لیتر به صورت محلول پاشی و یا 4 تا 6 لیتر به صورت آبیاری استفاده کنید.

کود سرک

در برنامه کودی هویج بایستی 10 تا 15 روز بعد از نشا 50 کیلو در یک هکتار و بجای اوره از سولفات آمونیوم استفاده شود. سپس 50 تا 70 روز بعد از نشا مقدار 70 کیلو اوره و یا سولفات آمونیوم در هر هکتار استفاده شود.

-چنانچه شما کود دیگری مد نظرتان می باشد با توجه به درصد و کیفیت آن میتوانید جایگزین نمایید.

-جهت رفع کمبود تمامی عناصر دیگر میکرو بطور یکجا، میتوانید از کود میکروم بعد از پنجه زنی استفاده نمایید.

-جهت مشاهده انواع کود NPK، محرک رشد، اصلاح کننده خاک و ارگانیک به فروشگاه کشاورزنت مراجعه فرمایید.

گرد آورنده : شهریار رضایی، کارشناس گیاه پزشکی.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *