برنامه تغذیه

برنامه تغذیه لوبیاسبز

برنامه غذایی لوبیا سبز

برنامه تغذیه لوبیاسبز

اولین و مهمترین کار در مدیریت مزارع کشت لوبیاسبز انتخاب یک برنامه غذایی مناسب می باشد. هدف از انتخاب برنامه تغذیه لوبیاسبز بدست آوردن بالاترین تناژ در واحد سطح و تولید با کیفیت می باشد. لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین کا، برای ساختن استخوان‌هایی قوی بسیار مهم است. ویتامین کا۱، پروتئین استئوکلسین (پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می‌سازد. لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند، مفید است. همچنین منبع غنی از ویتامین آ (از نوع بتاکاروتن) و همچنین ویتامین ث، می‌باشد. این دو مادهٔ مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی مهم هستند که به کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن کمک می‌کنند. خواندن این مطلب به شما کشاورزان کمک خواهد کرد تا به بهترین برنامه غذایی مناسب برای مدیریت مزارع کشت لوبیاسبز برسید.

قبل از کاشت

در برنامه تغذیه لوبیاسبز به منظور تقویت خاک و آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت گیاه از کودهای فسفات و پتاس و کودهای پوسیده دامی و گوگرد قبل از کاشت با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود. بستر کاشت بذر را آماده کنید. اگر در سال های اخیر خاک، غنی سازی نشده باشد، ضروری است که کود به خاک اضافه کنید.

توصیه کودی ما

کود کمپلکس پلاس ، کود کامل فرموکمپلکس ، کود مرغی ارگومیکس (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

در برنامه تغذیه لوبیاسبز کودهای ماکروکامل کمپلکس پلاس و فرموکمپلکس بهترین کودهای پیش رویشی برای گیاهان زراعی هستند. این ترکیبات بسیار کامل و با کیفیت برای استفاده به صورت پیش کاشت و پس کاشت و به صورت چالکود برای انواع درختان و گیاهان زراعی می باشند. این محصولات با دارا بودن مقدار زیادی گوگرد علاوه بر تقویت گیاه باعث اصلاح بافت خاک شده و ترکیبات و عناصر مفید در خاک را آزاد می کنند. میزان مصرف در هکتار به صورت پاشش سطحی بر روی خاک 250 تا 300 کیلوگرم در هکتار است. بعد از استفاده از این محصول کند رهش با کیفیت دیگر نیاز به استفاده از سایر ترکیبات و کودهای شیمیایی نیست.

همچنین میتوان بجای دو کود ذکر شده از کود مرغی برای اصلاح خاک استفاده کرد. میزان مصرف کود مرغی ارگومیکس 700 تا 1000 کیلوگرم در هکتار می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین برنامه کوددهی لوبیاسبز با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

برنامه غذایی لوبیاسبز

2 تا 4 برگی

در این مرحله از برنامه تغذیه لوبیاسبز می بایست از کودهای کامل و محرک رشد، با سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم برای رشد اولیه استفاده کرد. استفاده از کودهای جوانه زایی بر پایه گوگرد، در این هنگام باعث آزادسازی عناصر غذایی خاک و در نتیجه تسهیل جذب آنها برای ریشه و همینطور ضدعفونی شدن خاک خواهد شد.

توصیه کودی ما

سوپرهیوم ، 20-20-20 فرمولایف ، ماکسینیم ، میکروم (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

به میزان 5 تا 10 لیتر از سوپرهیوم به همراه 5 تا 10 کیلوگرم کود 20-20-20فرمولایف به صورت آبیاری در هکتار استفاده کنید. همچنین یک لیتر از کود جلبک دریایی ماکسینیم به همراه یک کیلوگرم ریزمغذی میکروم در هزارلیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه غذایی لوبیاسبز با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

برنامه غذایی لوبیا سبز

ساقه دهی

در این مرحله برای تحریک رشد سلول های ساقه و قد کشیدن بوته ها از عنصر غذایی آهن و ترکیبات ماکرو کامل به همراه جلبک دریایی به منظور جذب بهتر عناصر غذایی و تقسیم سلولی استفاده کنید.

توصیه کودی

آهن گرین ویت ، بیو 20 گلد (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله از برنامه تغذیه لوبیا سبز به میزان 4 تا 5 کیلوگرم از کود آهن گرین ویت به صورت آبیاری در هکتار استفاده کنید. همچنین به مقدار 1 تا 2 لیتر از کود بیو 20 گلد امکس در هزار لیتر آب در هکتار محلول پاشی کنید.

برنامه کودی لوبیاسبز

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه تغذیه لوبیاسبز با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

گلدهی

در مرحله گلدهی از برنامه تغذیه لوبیا سبز نیاز به عنصر غذایی فسفر و کودهای ریزمغذی به همراه آمینو اسیدهاست که انجام گلدهی را بهتر و همچنین تعداد تبدیل گل به میوه هم افزایش یابد.

توصیه کودی ما

امینو استارتر دکتولیف  ، یونی گلد ، میکروم ، 10-50-10 اگریلایزر (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله از برنامه تغذیه لوبیاسبز باید به صورت محلول پاشی از کود امینواستارتر دکتولیف به میزان 2 تا 3 لیتر و یا یک کیلوگرم از ریزمغذی میکروم به همراه نیم کیلوگرم از جلبک دریایی یونی گلد استفاده کنید.    

همچنین در این مرحله برای تقویت گلدهی و توسعه سیستم ریشه ای از کود فسفربالا 10-50-10 اگری لایزر به میزان 5 تا 10 کیلوگرم به صورت آبیاری در هکتار استفاده کنید.

برنامه تغذیه ای لوبیاسبز

برای دریافت مشاوره در زمینه کود تقویتی لوبیاسبز با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

برداشت

در برنامه تغذیه لوبیاسبز بعد از هر برداشت در این محصول در صورت تغذیه اصولی و کامل باعث افزایش تعداد دفعات برداشت و افزایش تناژ و کیفیت محصول خواهد شد.  

توصیه کودی

سوپرهیبرید ، بیوسکانشیال 2 (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

به صورت آبیاری 2 تا 5 لیتر از کود سوپرهیبرید بدون اختلاط با دیگر ترکیبات در هر هکتار استفاده کنید. همینطور 2 تا 3 لیتر از کود بیوسکانشیال2 امکس در هزار لیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده کنید. در این محصول تا برداشت سوم الی چهارم پیش خواهید رفت.

برنامه غذایی لوبیاسبز

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه کاشت لوبیاسبز با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

گردآورنده: شقایق یوسفی ، کارشناس ارشد گیاه پزشکی.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *