برنامه تغذیه

برنامه تغذیه بادام زمینی

برنامه غذایی بادام زمینی

برنامه تغذیه بادام زمینی

اولین و مهمترین کار در مدیریت مزارع کشت بادام زمینی انتخاب یک برنامه غذایی مناسب می باشد. بادام زمینی منبعی غنی از پروتئین است. اما از آنجا که دارای بعضی انواع آمینواسیدهای ضروری مانند لیزین، سیستین و متیونین نیست توصیه می‌شود به همراه موادغذایی مکمّل استفاده شود؛ مثل بدنسازان یا ورزشکارانِ دیگر. بعضی افراد حساسیت شدید به بادام زمینی دارند. برای این افراد حتی بو کردن بادام زمینی ممکن است منجر به مرگ شود. هدف از انتخاب برنامه تغذیه بادام زمینی بدست آوردن بالاترین تناژ در واحد سطح و تولید با کیفیت می باشد.

قبل از کاشت

در برنامه تغذیه بادام زمینی به منظور تقویت خاک و آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت گیاه از کودهای فسفات و پتاس و کودهای پوسیده دامی و گوگرد قبل از کاشت با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود. بستر کاشت بذرهای بادام زمینی را آماده کنید. گیاهان سویا به تعادل مناسب از مواد مغذی موجود در خاک برای رشد نیاز دارند. اگر مقدار بسیار زیاد و بسیار کم از مواد مغذی در خاک، وجود داشته باشد، گیاهان به درستی رشد نمی کنند. بنابراین، اگر در سال های اخیر خاک، غنی سازی نشده باشد، ضروری است که کود به خاک اضافه کنید.

توصیه کودی ما

فرموکمپلکس ، ماکروکمپلکس پلاس (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

در برنامه تغذیه بادام زمینی کودهای ماکروکامل کمپلکس پلاس و فرموکمپلکس بهترین کودهای پیش رویشی هستند. این ترکیبات بسیار کامل و با کیفیت برای استفاده به صورت پیش کاشت و پس کاشت و به صورت چالکود برای انواع درختان و گیاهان زراعی می باشند. این محصولات با دارا بودن 11 عنصر غذایی و مقدار زیادی گوگرد علاوه بر تقویت گیاه باعث اصلاح بافت خاک شده و ترکیبات و عناصر مفید در خاک را آزاد می کنند. میزان مصرف در هکتار به صورت پاشش سطحی بر روی خاک 250 تا 300 کیلوگرم در هکتار است. بعد از استفاده از این محصول کند رهش با کیفیت دیگر نیاز به استفاده از سایر ترکیبات و کودهای شیمیایی نیست.

برنامه غذایی بادام زمینی

برای مشاوره در زمینه کشت بادام زمینی با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

چند برگی

در این مرحله از برنامه تغذیه بادام زمینی می بایست از کودهای محرک رشد  و کامل از سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم برای رشد اولیه استفاده کرد. استفاده از کودهای جوانه زایی بر پایه گوگرد، در این هنگام باعث آزادسازی عناصر غذایی خاک و در نتیجه تسهیل جذب آنها برای ریشه و همینطور باعث ضدعفونی شدن خاک خواهد شد.

توصیه کودی ما

سوپرهیوم ، 20-20-20 فرمولایف (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

به میزان 5 تا 10 لیتر از سوپرهیوم به همراه 5 تا 10 کیلوگرم کود 20-20-20 فرمولایف به صورت آبیاری در هکتار استفاده کنید. 

برای مشاوره در زمینه برنامه کوددهی بادام زمینی با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

ظهور جوانه و گل گلدهی

بادام زمینی دارای ساقه‌ای راست است. برگ‌های آن مرکب از دو زوج برگچه است و گل‌های آن دو نوع متفاوت به رنگ زرد که پس از تلقیح، دمِ گل خم می‌شود و به سطح خاک می‌رسد و سپس کم‌کم در خاک فرورفته، میوه در داخل خاک پدید می‌آید.

توصیه کودی ما

ویگورهیوم ، فنیکس سیلور ، 10-50-10 اگری لایزر (برای تهیه محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

استفاده به صورت آبیاری از کود فنیکس سیلور به میزان 3 تا 4 لیتر به همراه کود 10 50 10 فسفر بالا اگری لایزر جهت افزایش رشد باروری و جلوگیری از ایجاد تنش و استرس و افزایش عمل گلدهی توصیه می شود.

برنامه غذایی بادام زمینی

برای مشاوره در زمینه برنامه کودی بادام زمینی با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

غلاف بندی

در این مرحله از برنامه تغذیه بادام زمینی باید از کودهای پتاسیمی به همراه جلبک دریایی برای جذب بهتر استفاده کرد. عنصر پتاسیم در زمان غلافبندی باعث سهولت امر انتقال قندها و دانه بندی در غلاف و جابجایی عناصر غذایی برای تشکیل دانه نیاز است.

 توصیه کودی ما

36-12-12 فرمولایف ، یونی گلد (برای تهیه محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

به میزان 10 تا 15 کیلوگرم از کود 36-12-12 فرمولایف وارداتی به صورت آبیاری در هر هکتار استفاده شود. همچنین نیم کیلوگرم از کود جلبک دریایی یونی گلد در هزارلیتر آب محلول پاشی کنید.

برای مشاوره در زمینه برنامه غذایی بادام زمینی با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

یک ماه قبل برداشت

در این بازه زمانی از برنامه تغذیه بادام زمینی می بایست از کودهای پتاسیم بالا استفاده کرد. اینکار برای وزنگیری دانه های بادام در غلاف باید انجام شود.

توصیه کودی ما

سولفات پتاسیم وایت ، بیوسکانشیال2 (برای تهیه محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

به میزان 10 تا 15 کیلوگرم از کود سولفات پتاسیم وایت در آبیاری استفاده کنید. همچنین میتوانید از کود مایع بیوسکانشیال 2 امکس به میزان 2 تا 3 لیتر به صورت محلول پاشی در هزار لیتر آب در هکتار استفاده کنید.

برنامه غذایی بادام زمینی

برای مشاوره در زمینه برنامه تغذیه بادام زمینی با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *