برنامه تغذیه

برنامه تغذیه سیر طبق محصولات کشاورزنت

برنامه تغذیه سیر

برنامه تغذیه سیر

اولین و مهمترین کار در مدیریت مزارع کشت سیر انتخاب یک برنامه غذایی مناسب می باشد. هدف از انتخاب برنامه تغذیه سیر بدست آوردن بالاترین تناژ در واحد سطح و تولید با کیفیت می باشد. خواندن این مطلب به شما کشاورزان کمک خواهد کرد تا به بهترین برنامه غذایی مناسب برای مدیریت مزارع کشت سیر برسید.

بهترین کود تقویتی سیر چیست؟(اینجا کلیک کنید)

برای مشاوره در زمینه روش کشت و کوددهی سیر با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

قبل از کاشت

در برنامه تغذیه سیر به منظور تقویت خاک و آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت گیاه سیر از کودهای فسفات و پتاس و کودهای پوسیده دامی و گوگرد قبل از کاشت با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود.

توصیه کودی ما

کود کمپلکس پلاس  ، کود مرغی ارگومیکس (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه غذایی گندم و جو

توضیحات مصرف

کود ماکروکامل کمپلکس پلاس بهترین کود پیش رویشی برای سیر یک ترکیب بسیار کامل و با کیفیت برای استفاده به صورت پیش کاشت و پس کاشت و به صورت چالکود برای انواع درختان و گیاهان زراعی می باشد. این ترکیب با دارا بودن مقدار زیادی گوگرد علاوه بر تقویت گیاه باعث اصلاح بافت خاک شده و ترکیبات و عناصر مفید در خاک را آزاد می کند. میزان مصرف در هکتار به صورت پاشش سطحی بر روی خاک 250 تا 200 کیلوگرم در هکتار است. بعد از استفاده از این محصول کند رهش با کیفیت دیگر نیاز به استفاده از سایر ترکیبات و کودهای شیمیایی نیست.

برای مشاوره در زمینه بهترین برنامه تغذیه سیر با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

قبل از بذر پاشی  

به منظور افزایش قدرت جوانه زنی بذر در برنامه تغذیه سیر بایستی از کودهای محرک جوانه زنی استفاده نمود. از ترکیبات مناسب برای افزایش جوانه زنی بذر اسیدهای هیومیک و فولویک می باشد. این مواد با قرار گرفتن بر روی پوسته ی بذر پس از جوانه زنی گیاه باعث تغذیه ریشه ها شده و گیاهچه با قدرت بیشتری از خاک بیرون میاید. ضمن اینکه علاوه بر جوانه زنی بذر به بهبود کیفیت خاک اطراف ریشه کمک میکند.

توصیه کودی ما

ویگورهیوم 80% (برای خرید این محصول روی آن کلیک کنید.)

برنامه غذای گندم و جو

توضیحات مصرف

در برنامه تغذیه سیر این محصول باعث تقویت فعالیت میکروارگانیسم‌های خاک، افزایش جذب مواد غذایی توسط ریشه‌ها، افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی عناصر غذایی خاک، بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک می شود. از این کود به میزان 100 گرم برای بذرمال کردن 50 کیلوگرم بذر سیر استفاده کنید.

برای مشاوره در زمینه بهترین برنامه کودی سیر با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

مرحله دو برگی

گیاهان در ابتدای مراحل رشد نیازهای غذایی متفاوتی دارند سیر هم مانند سایر گیاهان در این مرحله نیازمند سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. همچنین ریزمغذی ها در مراحل اولیه رشدی تاثیر بسزایی در رشد سیر خواهند داشت. عنصر نیتروژن در این مرحله مسئول رشد بافت سبز و تنظیم کننده فتوسنتز گیاه (برگها) می باشد. همچنین فسفر در توسعه سیستم ریشه و پتاسیم باعث افزایش فعالیت های متابولیک گیاه می شود.

توصیه کودی ما

سوپرهیبرید ، ویگورهیوم ، 20-20-20فرمولایف (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

توضیحات مصرف

 از بمب ریشه زایی سوپرهیبرید به میزان 2 تا 5 لیتر به صورت آبیاری استفاده کنید. این محصول ترکیبی بی نظیر از گوگرد، فسفر و نیتروژن، افزایش دهنده رشد ریشه و بهترین مکمل برای رشد در ابتدای فصل، با خاصیت قارچکشی و باکتری کشی، اصلاح کننده PH آب و بافت خاک می باشد.

همینطور می توان به میزان یک کیلوگرم از کود ویگورهیوم همراه با 10 کیلوگرم کود 20-20-20 فرمولایف وارداتی در هکتار به صورت آبیاری مصرف شود. کود 20-20-20 فرمولایف وارداتی با دارا بودن تمامی عناصر ریزمغذی بسیاری از نیازهای گیاه را تامین می نماید. همچنین با فرمول متعادل خود سرعت رشد، عملکرد محصول و کیفیت را کاملا بهبود می بخشد.

برای مشاوره در زمینه کوددهی سیر با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

بهترین کود برای درشت شدن سیر چیست؟(اینجا کلیک کنید)

مرحله چند برگی 

سیر در طول دوره ساقه دهی نیازمند یک کمپلکس کامل از مواد غذایی میباشد. در برنامه تغذیه سیر در این مرحله به منظور افزایش رشد و جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش محیطی و تغذیه ای به گیاه و تکمیل فرایند تغذیه از کمپلکس های غذایی ریزمغذی به همراه آسیدآمینه ها استفاده شود. 

توصیه کودی ما

۲۰-۲۰-۲۰ فرمولایف وارداتی ، کود ریزمغذی میکروم ، کود اسید آمینه ۸۰% آمینوگان (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه تغذیه پیاز
توضیحات مصرف

کود 20-20-20 فرمولایف وارداتی با دارا بودن تمامی عناصر ریزمغذی بسیاری از نیازهای گیاه را تامین می نماید. این محصول با فرمول متعادل خود سرعت رشد، عملکرد و کیفیت محصول را کاملا بهبود می بخشد. این محصول به میزان 2 کیلوگرم در هزارلیتر آب محلول پاشی شود. میتوان این محصول را همراه با ریز مغذی میکروم و اسیدآمینه آمینوگان 80% استفاده نمود. 

کود ریزمغذی میکروم باعث تحریک گیاه به انجام فرآیندهای متابولیکی (فتوسنتز، تولید قند و پروتئین…) و افزایش رشد رویشی و عملکرد نهایی خواهد شد. در این مرحله از برنامه تغذیه پیاز کود ریزمغذی میکروم به میزان 1 کیلوگرم همراه با کود اسید آمینه 80% آمینوگان به میزان 1 تا 3 کیلوگرم در هزارلیتر آب محلول پاشی شود.

کود اسید آمینه 80% آمینوگان حاوی 18 نوع اسید امینه ضروری گیاه به فرم L می باشد. این کود به تنهایی باعث افزایش مقاومت گیاهان نسبت به شرایط محیطی و تنش ها شده و همچنین باعث افزایش کیفیت میوه دهی و باردهی می شود.

بهترین کود تقویتی سیر چیست؟(اینجا کلیک کنید)

برای مشاوره در زمینه افزایش تناژ سیر با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

زمان غده زنی

در برنامه تغذیه سیر در این مرحله نیز بایست به منظور آماده سازی شرایط مساعد برای غده دهی از کودهای پتاس بالا و مکمل حاوی عناصر جلبک دریایی باید استفاده نمود. استفاده از اسیدهای آمینه و هورمون های گیاهی در شرایط غده زایی باعث افزایش جذب عناصر و تناژ محصول میشود. همچنین بهتر است یک هفته بعد از کوددهی این مرحله، از کودهای حاوی اسید هیومیک هم استفاده شود. 

توصیه کودی ما

کود سوپر هیبرید ، کود فنیکس سیلور ، 12-12-36 فرمولایف (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه تغذیه سیر
توضیحات مصرف

از بمب ریشه زایی سوپرهیبرید به میزان 2 تا 5 لیتر به صورت آبیاری استفاده کنید. این محصول ترکیبی بی نظیر از گوگرد، فسفر و نیتروژن، افزایش دهنده رشد ریشه و بهترین مکمل برای رشد در ابتدای فصل، با خاصیت قارچکشی و باکتری کشی، اصلاح کننده PH آب و بافت خاک می باشد.

برای تامین پتاسیم در این مرحله از برنامه تغذیه سیر میتوان 3 لیتر از کود فنیکس سیلور با 2 تا 3 کیلوگرم از کود 12-12-36 فرمولایف در هزار لیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده شود. کود فنیکس سیلور حاوی هیومیک اسید و فولویک اسید محرک رشد و ضد استرس گیاهان جهت افزایش رشد غده توصیه می شود.

برای مشاوره در زمینه بهترین برنامه کودی سیر با کارشناسان کشاورزنت 09112736082-09917916682 تماس حاصل فرمایید.

افزایش سایز غده ها

برای افزایش اندازه غده ها در این مرحله همچنان نیاز به استفاده از کودهای پتاسیمی می باشد.

توصیه کودی ما

سولفات پتاسیم وایت سول ، کود فنیکس سیلور ، سکانشیال 2 امکس (برای تهیه محصولات روی آنها کلیک کنید.)

برنامه غذایی گردو

توضیحات مصرف

در این مرحله از برنامه تغذیه سیر می بایست جهت وزنگیری غده ها از کود سولفات پتاسیم وایت سول به میزان 5 تا 15 کیلوگرم در آب آبیاری استفاده کرد. همچنین باید 1تا2 لیتر از کود فنیکس سیلور به همراه 2تا3 لیتر از کود سکانشیال 2 امکس در هزارلیتر آب محلول پاشی کنید.

کود سرک

در برنامه تغذیه سیر بایستی 10 تا 15 روز بعد از نشا 50 کیلو در یک هکتار از سولفات آمونیوم بجای اوره استفاده شود. سپس 50 تا 70 روز بعد از نشا مقدار 70 کیلو اوره و یا سولفات آمونیوم در هکتار استفاده شود.

-چنانچه شما کود دیگری مد نظرتان می باشد با توجه به درصد و کیفیت آن میتوانید جایگزین نمایید.

-جهت رفع کمبود تمامی عناصر دیگر میکرو بطور یکجا، میتوانید از کود ریزمغذی میکروم بعد از پنجه زنی استفاده نمایید.

-جهت مشاهده انواع کود ان پی کا، محرک رشد، اصلاح کننده خاک و ارگانیک به فروشگاه کشاورزنت مراجعه فرمایید ( مشاوره های کشاورزی و گیاه پزشکی از جمله خدمات رایگان ماست).

گرد آورنده : شقایق یوسفی، کارشناس ارشد گیاه پزشکی.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *