برنامه تغذیه

برنامه غذایی زردآلو

برنامه غذایی زردآلو

برنامه غذایی زردآلو

اولین و مهمترین کار در مدیریت باغ زردآلو انتخاب یک برنامه غذایی مناسب می باشد. هدف از انتخاب برنامه غذایی زردآلو بدست آوردن میوه با کیفیت در بالاترین تناژ در واحد سطح می باشد. زرد آلو منبع عالی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود و به سلامتی چشم‌ها، پوست، مو، دهان و … کمک می‌کند؛ و به بدن برای مبارزه با عفونت‌ها یاری می‌رساند.

این میوه به صورت خشک شده، کمپوت و تازه مصرف می‌شود. هسته آن داری آمیگدالین است این ماده وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود سمی است. اگرچه زردآلو به عنوان یک مکمل طبیعی شناخته می‌شود اما مصرف بیش از حد هسته آن مضر است. بیش از ۱ یا ۲ عدد از این هسته‌ها را در طی روز مصرف نکنید؛ زیرا مشکلات معده و تهوع ایجاد خواهد کرد و مصرف مقادیر بسیار زیاد آمیگدالین، کشنده است. خواندن این مطلب به شما کشاورزان کمک خواهد کرد تا به بهترین برنامه غذایی مناسب برای مدیریت باغ زردآلو برسید.

برای دریافت بهترین برنامه کودی زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

چالکود زمستانه

چالکود راهکاری مناسب جهت جبران کمبود عناصر غذایی درختان است. چالکود مزایای زیادی داشته و موجب می شود که گیاه رشد بهتری پیدا کند و کیفیت میوه ها بهبود یابد. ابتدا از بستر مورد نظر باغ آزمایش خاک تهیه کنید. سپس با توجه به نتیجه آزمایش میتوانید با استفاده از انواع کودهای گوگردی، معدنی و حیوانی پوسیده و عناصر ماکرو و میکرو، آن را به صورت چالکود اصلاح نمائید.

توصیه کودی ما

کود کمپلکس پلاس  ، کود کامل فرموکمپلکس  (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

کود ماکروکامل کمپلکس پلاس و فرموکمپلکس بهترین کودها برای چالکود حرفه ای برای انواع درختان می باشند. این ترکیبات با دارا بودن مقدار زیادی گوگرد علاوه بر تقویت گیاه باعث اصلاح بافت خاک شده و ترکیبات و عناصر مفید در خاک را آزاد می کنند. میتوان از هر یک از این دو ترکیب به میزان 300 الی 500 گرم برای چالکود هر درخت استفاده کرد.  

برنامه غذایی زردآلو

برای مشاوره در زمینه علت ریزش میوه درخت زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

قبل از گلدهی

در برنامه غذایی زردآلو قبل از گلدهی و زمانیکه حداقل 50 درصد جوانه ها ظاهر شدند میبایست از کودهای فروت ست استفاده نمود. کود فروت ست ترکیبی از عناصر روی، بر و نیتروژن بوده که باعث تامین انرژی جوانه ها در ابتدای فصل رویش میشود. در لغت عبارت فروت ست به معنای فرآیندی بوده که طی آن گل به میوه تبدیل میگردد. این کود همراه با کودهای حاوی ریزمغذی ها انرژی لازم جهت جوانه زنی و شکوفی دهی را تامین می کند. بنابراین باعث جلوگیری از ریزش گل در فصل بهار شده و تعداد بیشتری از گل ها را به میوه تبدیل می کند.

توصیه کودی ما

 فروت ست میکرولیک  ، آمینوگان  (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله باید به میزان 2 لیتر از کود فروت ست میکرولیک به همراه یک کیلوگرم از کود آمینوگان در هزارلیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده کنید.

برای مشاوره در زمینه کود درشت کننده زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

برنامه غذایی زردآلو

گلدهی
توصیه کودی ما

بیولایت ، کالمکس گلد امکس ، امینواستارتر دکتولیف (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله برای افزایش تلقیح و گرده افشانی و در نتیجه افزایش گلدهی باید به صورت محلول پاشی به مقدار 100 الی 200 گرم از کود بیولایت و یا 1 تا 2 لیتر از امینواستارتر دکتولیف استفاده کنید. به میزان 1 تا 2 لیتر از محلول کلسیم کلمکس امکس در هزار به صورت محلول پاشی استفاده کنید.

برای مشاوره در زمینه چالکود حرفه ای زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

تشکیل میوه
توصیه کودی ما

ویگورهیوم ، 20-20-20 فرمولایف ، بیو 20 گلد (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله میبایست به صورت آبیاری در هر هکتار 5 تا 15 کیلوگرم از کود 20-20-20 فرمولایف به همراه یک کیلوگرم از کود ویگورهیومیک اسید استفاده کنید. همچنین میتوان بجای آبیاری کودهای ذکر شده در این مرحله از کود بیو 20 گلد امکس به میزان 1 الی 2 لیتر در هزار لیتر آب محلول پاشی کنید.

برای مشاوره در زمینه بهترین برنامه کودی زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

قبل از برداشت
توصیه کودی ما

بیوسکانشیال 2 ، سولفات پتاسیم وایت ، انرژیل 100 (برای تهیه این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله از برنامه غذایی زردآلو می بایست از کود بیوسکانشیال 2 امکس به صورت محلول پاشی به میزان 2 تا 1 لیتر استفاده کنید. همچنین برای رفع نیاز پتاسیمی به منظور درشتی و کیفیت محصول نهایی می توانید 5 تا 15 کیلوگرم از کود سولفات پتاسیم وایت در آبیاری استفاده کنید.

حداقل 15 روز قبل از برداشت هم میبایست از کود انرژیل 100 به میزان یک لیتر در هزارلیتر آب محلول پاشی کنید. کود انرژیل 100 باعث جلوگیری از ترک خوردگی محصول و القای همرسی در میوه ها و بهبود کیفیت نهایی محصول و افزایش دهنده عمر انبارداری آن خواهد شد.

برنامه کودی زردآلو

برای مشاوره در زمینه بهترین کود تقویتی درخت زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

بعد از برداشت میوه

در برنامه غذایی زردآلو در این مرحله نیز  باید از  کودهای حاوی عناصر روی و بر مانند فروت ست استفاده نمود. در کل فروت ست (Fruit set) به روشی از کوددهی بوده که مواد مغذی گیاه در زمان تشکیل میوه و یا بعد از برداشت آن به منظور افزایش عملکرد و یا بالا بردن توانایی درخت در تولید جوانه ها استفاده می شود. در لغت عبارت فروت ست به معنای فرآیندی بوده که طی آن گل به میوه تبدیل میگردد. در این مرحله اندازه میوه مشخص شده و تامین مواد مغذی به میزان کافی و متعادل بسیار مهم است.

توصیه کودی ما

 فروت ست میکرولیک ، آمینوگان  (برای خرید این محصولات روی آنها کلیک کنید.)

نحوه مصرف

در این مرحله باید به میزان 2 لیتر از کود فروت ست میکرولیک به همراه یک کیلوگرم از کود آمینوگان در هزارلیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده کنید.

برنامه غذایی بادام زمینی

برای مشاوره در زمینه بهترین برنامه غذایی زردآلو با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

گرد آورنده : شقایق یوسفی، کارشناس ارشد گیاه پزشکی.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *