برنامه تغذیه

برنامه غذایی انگور طبق محصولات کشاورزنت

برنامه غذایی انگور

اولین و مهمترین کار در مدیریت باغ انگور انتخاب یک برنامه غذایی مناسب می باشد. هدف از انتخاب برنامه غذایی انگور بدست آوردن بالاترین تناژ در واحد سطح و تولید با کیفیت میوه میباشد. خواندن این مطلب به شما کشاورزان کمک خواهد کرد تا به بهترین برنامه غذایی مناسب برای مدیریت باغ انگور برسید.

پیشنهاد ما برای درشت شدن، یکدست شدن و بی دانه شدن انگور استفاده از قرص جیرلین اگریمن

کافیست یکبار امتحان کنید. . .

مزایای جیبرلین

»»»خرید قرص جیبرلین از سایت کشاورزنت (اینجا کلیک کنید)«««

بهترین کود برای انگور چیست؟(اینجا کلیک کنید)

برای دریافت بهترین برنامه غذایی انگور با کارشناسان کشاورزنت (09112736082-09917916682) تماس حاصل فرمایید.

برنامه غذایی انگور
چالکود

در برنامه غذایی انگور به منظور تقویت خاک و  تقویت گیاه در فصل زمستان از کود های فسفات200 گرم  و پتاس 150 گرم  و ازت 50 گرم به همراه  کود های پوسیده دامی و گوگرد به ازای هر درخت  با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود. برای انجام چالکود نیز میتوان از کودهای کمپلکس پلاس یا فرموکمپلکس نیز استفاده کرد. این ترکیبات بر پایه گوگرد بوده که دارای تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند.

توصیه کودی در این مرحله

کمپلکس پلاس، فرموکمپلکس

توضیحات و نحوه مصرف

برای استفاده میتوان مقدار 250 گرم یا 500 گرم به ازای هر درخت میتوان استفاده نمود. روش چالکود به صورت استفاده از این ترکیبات در محل عبور آب و یا چاله های کنده شده از قبل برای چالکود می باشد.

برای آشنایی با بهترین کود انگور با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

باز شدن جوانه ها

شروع فصل در درختان انگور و باز شدن جوانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد. درختان انگور در این مرحله نیاز مهمی به عناصر روی، بر و نیتروژن دارند. جوانه ها در هنگام باز شدن میبایست انرژی مورد نیاز خود را از این عناصر برای بیدار شدن و تحریک به گلدهی برداشت کنند. مجموع عناصر مورد نیاز برای درختان انگور را ترکیباتی بنام فروت ست می سازند. این کود با افزایش انرژی درخت و تامین انرژی جوانه ها در هنگام باز شدن باعث افزایش مقدار گلدهی و جلوگیری از سال آوری و عدم ریزش گل ها خواهد شد.

توصیه کودی در این مرحله

فروت ست سوپرمکس ایتالیا، آمینوگان

توضیحات و نحوه مصرف

در برنامه غذایی انگور در این مرحله به منظور افزایش قدرت جوانه زنی جوانه ها و افزایش میزان رشد برگ ها  از فروت ست سوپرمکس به میزان 1-2 لیتر در هزار به همراه یک کیلوگرم آمینوگان در هزار لیتر آب میتوان استفاده نمود.

برای آشنایی با بهترین برنامه غذایی برای رشد انگور با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

برنامه غذایی انگور
گلدهی

ریزش گل ها در درختان انگور از مشکلات عمده در این محصول می باشد. ریزش گل ها معمولا تحت تاثیر عوامل محیطی و یا آلودگی های قارچیو یا حشرات است. در این مرحله به منظور حفظ و نگهداری از گل ها و همچنین تلقیح و گرده افشانی بیشتر گل ها میتوان از ترکیبات تحریک کننده مانند بیولایت و یا انرژیل 100 (قبل از گلدهی) استفاده نمود.

توصیه کودی در این مرحله

بیولایت، یونی گلد، میکروم ، دکتولیف آمینواستارتر

توضیحات و نحوه مصرف

در برنامه غذایی انگور در هنگام گلدهی می توان از کود بیولایت به میزان 100 گرم در 500 لیتر آب استفاده نمود. همچنین به جای بیولایت میتوان از کود مخصوص گلدهی انگور دکتولیف آمینواستارتر به میزان 1-2 لیتر در هزار استفاده نمود. دکتولیف با دارا بودن عناصر کم مصفر مولیبدن و بر و همچنین 12 درصد فسفر و 13 درصد پتاسیم تاثیر بسزایی در افزایش گلدهی و جلوگیری از ریزش گل انگور بگذارند.

بهترین کود برای انگور چیست؟(اینجا کلیک کنید)

زمان تشکیل میوه

زمان تشکیل میوه در انگور مرحله مهم برای تشکیل شکل خوشه ها می باشد. در این مرحله ابتدا از قرص جیبرلین میتوان برای یکدست شدن و درشت شدن و بی دانه شدن انگور استفاده نمود. مشکل اساسی دیگر در سیاه شدن و چروک شدن دانه های انگور و یا ریزش آنهاست. توصیه کودی توضیحات و نحوه مصرف برای این منظور پیشنهاد شده است. این مرحله بسیار اساسی و مهم بوده چرا که رشد میوه و افزایش سایز و نحوه چینش میوه ها در این مرحله مشخص می شود.

توصیه کودی در این مرحله

قرص جیبرلین مگافیل، کود 20-20-20 فرمولایف ، میکروم ، سوپرهیوم

توضیحات و نحوه مصرف

در برنامه غذایی انگور در این مرحله ابتدا از کود 20-20-20 فرمولایف همراه با قرص جیبرلین مگافیل به صورت محلول پاشی استفاده خواهد شد. ضمنا برای تاثیر گذاری در این مرحله میبایست یک بار دیگر تکرار شود. بهتر است برای افزایش کارایی و کیفیت سمپاشی از کود میکروم سیفو ایتالیا نیز استفاده نمود. میکروم دارای تمایم ریزمغذی های مورد نیاز گیاه در این مرحله است. برای افزایش میزان جذب سایر عناصر و همچنین کمک به جذب عناصر غذایی از ریشه ها و تقویت ساختار ریشه های درختان از کود سوپرهیوم به میزان 5 لیتر در هکتار به صورت آبیاری استفاده نمود.

برای آشنایی با کود افزایش باردهی انگور با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

برنامه غذایی انگور
زمان رشد میوه

انگور در طول دوره میوه دهی نیازمند یک کمپلکس کامل از مواد غذایی میباشد. در برنامه غذایی انگور در این مرحله نیز بایست به منظور آماده سازی شرایط مساعد برای افزایش رشد میوه  و میوه دهی  از کودهای مکمل حاوی عناصر جلبک دریایی  نیز باید استفاده نمود.در کنار این ترکیب مهم باید از کود رینو به منظور افزایش کیفیت بافت میوه و سایز و طعم میوه نیز استفاده نمود. کود رینو با دارا بودن ترکیبات خاص در خود باعث افزایش طعم مزه و کیفیت میوه خواهد شد.

توصیه کودی در این مرحله

یونی گلد، کود هیگرو رینو، فسفیت کا100، نیترات کلسیم جنوبگان

توضیحات و نحوه مصرف

در برنامه غذایی انگور در این مرحله ابتدا از جلبک دریایی یونی گلد به میزان 500 گرم در 500 لیتر آب به همراه کود فسفیت کا100 میتوان استفاده نمود. سپس از کود نیترات کلسیم جنوبگان به صورت آب آبیاری 10 – 15 کیلوگرم در هکتار میتوان استفاده نمود.

زمان درشت شدن میوه

در برنامه غذایی انگور استفاده از کود های  یا کا52 سوپرمکس 2لیتر در هزار و یا سکانشیال 2 امکس  2 لیت در هزار صورت محلول پاشی  استفاده شود. همچنین برای افزایش سایز میتوان از کود سولفات پتاسیم وایت سول ایتالیا به میزان 15 کیلوگرم در هکتار استفاده نمود.

برای آشنایی با کود درشت شدن انگور با کارشناسان کشاورزنت تماس حاصل فرمایید.

توصیه کودی در این مرحله

کا 52 سوپرمکس، سکانشیال 2 امکس، سولفات پتاسیم وایت سول

رنگ دارکردن و پیش رس کردن میوه

در برنامه غذایی انگور استفاده از کود بیولایت سیفو ایتالیا به میزان 200 گرم در هزار لیتر آب به صورت محلول پاشی استفاده شود.

توصیه کودی در این مرحله

بیولایت سیفو ایتالیا

توضیحات و نحوه مصرف

برای افزایش رنگ آوری میوه انگور زرد و سیاه، از کود بیولایت میتوان استفاده کرد. بیولایت با داشتن مواد آلی و هورمون های مختلف باعث افزایش فعالیت متابولیکی در گیاه شده و میزان قند و رنگ موجود در میوه ها را افزایش میدهد.

 

گرد آورنده : شهریار رضایی، کارشناس گیاه پزشکی.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “برنامه غذایی انگور طبق محصولات کشاورزنت

  1. خانم کشاورز گفت:

    برای تغذیه انگور دیم چه ترکیب کودی و چه روش بکارگیری را پیشنهاد میدین با تشکر

    1. سپیده مدنی گفت:

      سلام و احترام
      برنامه غذایی انگور در سایت موجوده در صورت هر گونه سوال متوانید با کارشناسان سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *